Jobbet

I Finansielle Institutioner (del af afdelingen Finansiel Stabilitet) følger vi udviklingen i penge- og realkreditinstitutterne og på de finansielle markeder. Vi er med hele vejen fra overvejelser om ændringer i love og reguleringer til internationalt samarbejde. Vi interesserer os både for sektoren som helhed og for de største enkeltaktører. Og for tværgående emner som kreditgivning og likviditetsudvikling. Hvor kan der opstå risici for stabiliteten i sektoren, og hvordan kan vi minimere disse risici? Vi har løbende tæt samarbejde med sektoren, danske og internationale myndigheder og andre markedsaktører.

Du kan blive en vigtig del af dette arbejde og dermed komme til at yde dit bidrag til at Danmark har en robust økonomi. Konkret har vi behov for nye kolleger med interesse for analyse af banker og deres likviditet- og fundingsituation og med interesse for modelarbejde og anvendelse af mikrodata.

Hør Anne fortælle om arbejdet i Nationalbanken

Vi tilbyder

et job i et stærkt fagligt miljø med løbende udvikling. Du kommer til at opbygge en solid viden om den danske finansielle sektor, og du får et veludbygget netværk i Danmark og i udlandet. I det daglige vil du blive en del af et fleksibelt arbejdsmiljø præget af samarbejde og gensidig sparring.

Din profil

Du er nyuddannet eller har et par års relevant erfaring, evt. fra studiejob. Du trives i et miljø med et højt engagement, hvor viden omsættes til værdi for Danmark. Du lægger vægt på at få formidlet dine analyser på en god måde.

Vil du vide mere

er du velkommen til at kontakte chef for Finansielle Institutioner, Peter E. Storgaard på 3363 6107 eller pso@nationalbanken.dk. Oplysninger om løn- og ansættelsesvilkår kan fås hos HR partner Jens Erik Larsen på 3363 6502 eller jel@nationalbanken.dk.

Ansøgning

Ansøg med kopi af relevante eksamenspapirer senest søndag 20. august 2017.

Ansøg jobbet her