I Beskæftigelsesministeriets departement arbejder vi dagligt og tæt sammen med ministeren om at omsætte politikernes visioner til faktiske løsninger, som borgerne mærker i deres hverdag. Sammen med styrelserne har vi ansvaret for altid at give ministeren det bedst mulige grundlag af relevant og tilgængelig viden at træffe sine beslutninger på. Det er vores kerneopgave at understøtte ministeren og Folketinget ved rettidigt at afsøge, gennemarbejde, analysere og forberede materiale på højt fagligt niveau og indgå i saglig dialog om det. Som departement er det samtidigt vores opgave at sætte retning for hele ministerområdet. Og det gør vi via effektiv styring og ledelse.

Du kan læse mere om os på www.bm.dk.

Vær med til at sætte faglig retning på arbejdsmarkedspolitikken

I Center for Arbejdsmarkedspolitik står vi for udviklingen, udarbejdelsen og kommunikationen af politiske centrale reformer og politikudspil. Samtidig styrer, koordinerer og kvalitetssikrer vi ministersagerne på det arbejdsmarkedspolitiske område.

Lige nu er vi blandt andet i gang med at betjene regeringens disruptionsråd - partnerskabet for fremtidens arbejdsmarked - og gennemføre en stor evaluering af reformen af førtidspension og fleksjob. Derudover arbejder vi med en forenkling af beskæftigelsesindsatsen og gennemførelse af trepartsforhandlinger på voksen- og efteruddannelsesområdet.

Dine primære opgaver vil være, at:

• sætte retning for og udarbejde beslutningsgrundlag for ny policy på det arbejdsmarkedspolitiske område
  • forberede politiske udspil og forhandlinger om reformer
  • forelægge lovforslag, besvarelser af folketingsspørgsmål m.v. for ministeren
  • sikre opfølgning på gennemførte reformer og politiske aftaler
  • deltage i forberedelsen af strategier og planer for fremtidens arbejdsmarkedspolitik
  • betjene ministeren og departementschefen i forhold til arbejdsmarkedspolitiske sager i regeringens økonomiudvalg og koordinationsudvalg
  • sikre høj kvalitet i ministerbetjening, hvor du skal være med til at styre og tilrettelægge arbejdet med at forelægge sager for ministeren, herunder sikre, at sagerne indeholder fagligt velfunderede beslutningsgrundlag og er skåret rigtigt til politisk.

• er cand.scient.pol., cand.polit. eller lignende
  • er analytisk stærk og har evnen til både at bevare overblikket og grave sig ned i detaljerne
  • har erfaring med klar og præcis formidling af kompliceret stof, der fx involverer både tal og juridiske problemstillinger
  • kan styre og overskue komplekse processer med mange aktører
  • har et højt fagligt niveau og politisk tæft og interesse
  • kan tænke og handle kreativt, men samtidig være systematisk, grundig og præcis.

Du har eventuelt erfaring fra arbejde i ministerier, styrelser eller lignende, men vi hører også meget gerne fra fagligt dygtige, nysgerrige og ambitiøse nyuddannede.

Som en del af Beskæftigelsesministeriet, er departementet med til at sætte rammerne for menneskers arbejdsliv, og vi er derfor forpligtet til at finde de bedste løsninger. Dem finder vi i fællesskab. Hos os er dørene åbne og barriererne lave. Vi deler vores viden og giver hinanden med- og modspil, så ideerne skærpes, inden de bliver til fælles løsninger.

Der er to faste fuldtidsstillinger. Vi vil gerne have, at du starter snarest muligt og senest den 1. november 2017.

Du bliver ansat efter overenskomsten for akademikere i staten.

Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte kontorchef Morten Greising på tlf.nr. 7220 5147, kontorchef Jesper Lux på tlf. nr. 7220 5048 eller kontorchef Pernille Harden på tlf. nr. 4129 1268.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte fuldmægtig Julie Göte i Beskæftigelsesministeriets HR på tlf.nr. 7220 5139.

Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingerne.

Send din ansøgning elektronisk via linket nedenfor. Vi skal have din ansøgning, cv og eksamenspapirer senest mandag den 18. september 2017 kl. 12:00.

Vi forventer at afholde samtaler i uge 38.